Yoga Academy

 

Ashtanga yoga

There is no slider selected or the slider was deleted.

Ashtanga jest dynamiczną praktyką jogi, kształtującą nie tylko elastyczność, ale także siłę i szybkość ciała. Jest to oryginalna forma praktyki łącząca w sobie asany, oddech z dźwiękiem „Ujjayi”, drishti (skierowanie wzroku w odpowiedni punkt) oraz zastosowanie bandh. Poprzez praktykę asan ułożonych w odpowiedniej kolejności i powiązanie ruchu z kontrolą oddechu, praktykujący wytwarza znaczne ilości ciepła, osiągając dużą elastyczność ciała w krótkim czasie. Ashtanga jest praktyką odpowiednią dla każdego.

Styl Mysore

Ashtanga Joga w stylu Mysore jest szczególną formą praktyki. Są to zajęcia przeznaczone zarówno dla Osób, które nigdy nie praktykowały jogi, jak i tych, którzy znają już inne jej formy. Poszczególne pozycje z sekwencji (oraz ich modyfikacje) przekazywane są przez nauczyciela w zgodzie z indywidualnymi uwarunkowaniami uczestników zajęć. Wraz ze wzrostem umiejętności, Uczestnik pod czujnym okiem nauczyciela wplata kolejne asany do swojej praktyki. Na sali panuje cisza, która pozwala na osiągnięcie głębokiego skupienia. Zakłócana jest jedynie dźwiękiem szczególnego dla Ashtangi oddechu – tzw. oddechu Ujjayi.
Zajęcia są ułożone w półtora-, dwu- lub dwuipółgodzinne bloki, nie oznacza to jednak, że praktyka musi trwać przez cały ten czas. Możliwe jest rozpoczęcie i zakończenie praktyki w dowolnym momencie. Może ona trwać 15 minut, czy też 2 godziny – jest to kwestia indywidualnych potrzeb i możliwości.

Seria Prowadzona

To zajęcia przeznaczone dla Osób znających co najmniej połowę Pierwszej Serii Ashtanga Jogi. Kolejność pozycji jest ściśle określona, a tempo ich wykonywania, w przeciwieństwie do zajęć w stylu Mysore, narzuca prowadzący. Dzięki temu Osoby praktykujące mogą pozwolić umysłowi wyłączyć się i poddać płynności sekwencji. Charakterystyczną cechą tych zajęć jest liczenie każdej Vinyasy (tj. połączenia oddechu z ruchem, przejść do kolejnych pozycji) w Sanskrycie.