Yoga Academy

 

Yin Yoga

Yin joga to uważna, cicha i spokojna praktyka przeznaczona dla wszystkich. Jej esnencją jest delikatnie ustawienie ciała w tolerowanym zakresie asany, zatrzymanie i trwanie przez dłuższy czas (3-5 min i dłużej). Głębsze wejście w yin yodze oznacza dłuższe utrzymywanie, a nie pogłębianie pozycji.

Yin joga działa na głębokich tkankach- ścięgnach, kościach, stawach i powięziach. Głównie w obszarze bioder, miednicy i dolnej częśći kręgosłupa. Utrzymując pozycję yin wykorzystujemy ciężar ciała i siłę grawitacji, eksperymentujemy bez przekraczania granicy bólu. Sprowadzanie uwagi i oddechu do konkretnej części ciała wytwarza wewnętrzne ciepło, poprawia ukrwienie i odżywienie narządów wewnętrznych. Praktyka yin stymuluje układ odpornościowy, odbudowuje kości, zwiększa mobilnośc stawów, zakres ruchu i elastyczność, angażuje przywspółczulny układ nerwowy. Równoważy energetycznie.

Yin joga czerpie m.in. z tradycji tao (obserwacja rytmów Natury), starożytnej medycyny chińskiej (nauka o pięciu elementach, czakrach i meridianach). Przygotowuje do medytacji.
Buduje cierpliwość i zaufanie do swojego ciała. Jest lekcją pokory i silnej woli.

Stanowi alternatywę dla codziennego zagonienia i stresu, a także uzupełnienie dynamicznych (yang) zajęć jogi. Praktykujemy z intencją na wybranych liniach meridianowych. Nazywana «akupunkturą bez igieł» yin yoga jest sposobem samoleczenia. O ile ashtangę traktujemy jako formę medytacji w ruchu, o tyle yin jest formą medytacji w bezruchu, medytacją zatrzymania.

Optymalnie jest ćwiczyć rano, ale też pod koniec dnia, by się wyciszyć. Idealnie podczas pełni lub nowiu Księżyca.

Ubrani w cieplejszy strój 🙂 mając pod ręką wszelkie możliwe pomoce, przestrzeń i czas na wsłuchanie się w sygnały płynące z ciała, oddajemy się bezruchowi.

Nie używamy ciała, by dotrzeć do pozycji. Używamy pozycji, by dotrzeć do ciała.